zaterdag 18 oktober 2008

Sportreclame - Land per land

Tijdens een rechtstreekse uitzending van - bijvoorbeeld - een voetbalmatch België-Nederland zullen in de toekomst de Belgische en Nederlandse tv-kijkers niet meer dezelfde reclameboodschappen te zien krijgen. De tekst op de reclameborden rondom het voetbalveld zal zijn aangepast aan het land.
Deze nieuwe manier van reclamevoeren heet "elektronische sponsoring" en is een product van Symah Vision, gevestigd in de Verenigde Staten maar een volledig filiaal van de Franse Groupe Lagardère. De software die de beelden "behandelt", kreeg de naam Epsis mee. De grote kracht van het systeem bestaat erin dat de reclameruimte in de stadia perfect kan worden aangepast aan de onderscheiden landen waar de sportmanifestaties worden uitgezonden.
Symah Vision Inc., 62 Norma Drive, Nashua, New Hampshire 03062-1348, Verenigde Staten, Tel. (00-1) 603.595.98.10, e-mail: VADTech@symahvision.com.
Bron: Entreprendre, nr. 127 november 1998, 6bis rue Auguste Vitu, 75015 Parijs, Tel. (00-33) 1.45.77.41.41, fax: (00-33) 1.45.79.22.11.

Goed idee naar mijn mening.

6 opmerkingen:

Matthijs Van de Pol zei

Beste Trees

Interessant, die aangepaste reclame in voetbal! Het lijkt me echter in de praktijk, zeker bij een snel op en neer gaande wedstrijd zeer moeilijk. Laat staan dat het over te nemen is daar andere, veel snellere sporten, zonder constante omgeving (wielerwedstrijden, ...)
Toch hoop ik dat er een vervolg op deze post komt moest zodra het concept in de praktijk getest wordt of er een toch een prototype van gemaakt is!
Verder hoop ik spoedig meer te lezen over het interessante onderwerp!

Matthijs Van de Pol
2MKT

Unknown zei

Ik ben het eens met Matthijs. Gaat het allemaal niet een beetje te snel om dit te kunnen verwezenlijken? Maarja tegenwoordig kunnen ze al veel, staat de techniek al ver. Ik ben benieuwd naar het resultaat als het wordt toegepast.

Anoniem zei

Waar houden de mensen zich tegenwoordig mee bezig man. 8-)
I.p.v u bezig te houden met serieuse dingen.. manee..

Anoniem zei

Het zou een grote vooruitgang zijn in de reclamewereld moest men dit kunnen realiseren. Uiteraard met de nodige kwaliteit. Ik denk wel dat het geen goedkope technologie is, maar misschien haalt men er wel genoeg winst uit.

Anoniem zei

Hoever ze het al wel niet drijven met reclame maken. Of dit goed gaat zijn weet ik niet. Ik ben ook benieuw wanneer het wordt toegepast en of het zal opgemerkt worden dat men het aanpast voor elk land.

Anoniem zei

Het zou inderdaad een grote maar zeker en vast een goed vooruitgang zijn in de reclamewereld. Misschien gaan ze het in de toekomst ook toepassen bij andere sporten. Ik vraag me wel af wat het publiek uit het stadion dan te zien krijgt, ook reclame? Of gewoon lege panelen?

Aantal bezoekers