In de jaren 80 had sport nauwelijks iets te maken in de marketingwereld. De communicatie was beperkt en bestond uit het zichtbaar maken van het bedrijfslogo -of naam op reclamepanelen of shirts die in de sportwereld in beeld kwamen.
In de laatste tien jaar deden er zich in de sportwereld opvallende trends voor omtrent marketingcommunicatie - denk hierbij aan beroemde sporters die men gebruikt om een product of dienst te promoten -. Dit is het gevolg van de 'versporting' van de maatschappij waardoor de bedrijven als aanbieder gretig inspelen in de vragen van de sportwereld.
Sportsponsoring nam de laatste jaren een enorme vlucht. Wie kan er zich de dag van vandaag nog een sportgebeurtenis inbeelden die niet gesponsord wordt?
Veel van mijn posts gaan gebaseerd zijn op het boek 'Marketingcommunicatie in de sport' door Wim Lagae.
zaterdag 18 oktober 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Ik erger me dood aan bv Tia Hellebout die keer op keer naar het pizzahutbuffet loopt. Wat heeft pizza met sport te maken?
Kim CLijsters die vorig jaar een zalfe voor je spieren promotte vond ik wel oké, als ze die dingen natuurlijk hebben uitgetest en gebruiken.
Niets zo erg als een melkpromoter die geen melk lust.
Bedankt voor je reactie. Je bent me voor, want 1 van men volgende posts zou reclame zijn met Tia Hellebaut als hoofdrolspeelster. Bij de reclame van Pizza Hut was mijn reactie net hetzelfde "Wat heeft dat ingodsnaam met sport te maken". Vandaag post ik Tia Hellebaut die reclame maakt voor brillen.
Een reactie posten